Weekend Bangkok Zondag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu Weekend Bangkok Zondag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu

Weekend Bangkok Zondag

Blijf op de hoogte en volg Amber

17 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag is onze laatste dag in Bangkok. 'S ochtend bezoeken we de weekendmarkt. Dit is een gigantische markt en al een kleine stad opzich. We gaan er expres 's ochtends heen omdat het dan nog niet zo druk is. Na de weekendmarkt is het tijd om terug te gaan naar Sinbury. We proberen een taxi te regelen maar dat gaat niet zo succesvol, we besluiten de weg te vragen en een man wijst ons naar een plek met idd veel bussen. Dit blijkt echter niet het busstation maar het treinstation te zijn... Hier vinden we wel een taxi die bereid is om ons naar het busstation te brengen. Bij het busstation stappen we op de bus naar Singbury en komen er binnen 3 uur aan. Terug in Singburi moeten Myra en ik wachten totdat we opgepikt worden voor de trekking. We zouden om 6 uur opgepikt worden maar het werd 10 uur, tja Thais gevoel van tijd ligt ver van Nederlands gevoel van tijd... Wat het extra irritant maakt is dat het hostel waar we s avonds slapen maar honderd meter verderop ligt, we mogen er alleen niet heen lopen omdat we eerst ingecheckt moeten worden. Als we daar dan eindelijk aankomen is het wel een fijne kamer, we slapen er met 5 meisjes. Twee Nederlanders, twee Vlaamse Belgen, Eem Chinees en onze Thaise coördinator. We hebben eigenlijk al meteen wel medelijden met het Chinese meisje, ze sprak nauwelijks Engels en ze was met bijna allemaal Nederlands sprekende. Dit is ook onze groep voor de trekking.