Olifantenweek woensdag - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu Olifantenweek woensdag - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu

Olifantenweek woensdag

Blijf op de hoogte en volg Amber

24 Juli 2014 | Thailand, Umphang

Wakker worden gaat vanmorgen verrassend makkelijk, als je nagaat hoe laat het gisteren was. De dag begint weer zoals gebruikelijk met het bananenbomen kappen. Deze keer heb ik ook een mes te pakken gekregen dus kan ik zelf gaan hakken. Het is echt een heel bevredigend gevoel als de boom waar je heel hard in hebt zitten hakken omvalt. Op weg van het bananenveld naar de olifanten mag ik op het dak van de truck zitten. Dat is echt super cool, het enige jammere is dat het net als ik op het dak ga zitten behoorlijk hard begint te regenen... Bij de olifanten is het ook weer leuk. Iets minder leuk dan gisteren omdat we minder kunnen doen en omdat iedereen een beetje een kater heeft van de vorige avond. De coördinatoren zijn heel aardig en soms een beetje gek in de kop, ze bedachten ook allerlei denk raadsels en wedstrijdjes om de tijd te doden. Net als we bij de olifanten weg willen gaan begint het weer te plenzen. De auto's moeten een behoorlijk steile en modderige helling op dus kunnen ze geen mensen meenemen omhoog omdat ze anders vast komen te zitten. We moeten dus in de stromende regen op de gladde helling naar boven klauteren. Met als gevolg dat we, tegen de tijd dat we aankomen bij de truck we helemaal doorweekt zijn. We gaan vervolgens met de trucks naar een waterval. Het is echt een schitterende waterval, heel erg afgelegen ook. Wij zijn er alleen. Als we over een kronkelig en erg glad pad bij de waterval aankomen begint het, tot niemands verassing, weer erg hard te regenen. Nu is het alleen minder erg omdat we toch in de waterval gaan zwemmen. Ik vind het echt geweldig, ook met de regen, alleen al het klauteren ernaartoe vind ik super cool, al ben ik er niet erg goed in. Het toppunt was toen een Chinees meisje m'n rugtas vastgreep zodat ik niet uit zou glijden... Op de terugweg zit ik niet bij de groep waar ik het meest mee omga omdat de truck al vol is. In plaats daarvan zit ik bij een heleboel Franse jongens en een Frans meisje in, ze zijn best aardig maar heel erg Frans, dus wordt er maar weinig gezegd dat ik kan verstaan. Verder gebeurd er in de avond niet veel meer, ik ga vroeg slapen want ik ben heel erg moe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Umphang

Amber

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 5533

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Thailand

Landen bezocht: