Olifantenweek maandag - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu Olifantenweek maandag - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu

Olifantenweek maandag

Blijf op de hoogte en volg Amber

22 Juli 2014 | Thailand, Umphang

Over gisteren is er niet heel veel te vertellen. Ik heb afscheid genomen van Myra, ben met een aantal Franse meisjes teruggereisd vanaf Bangkok naar Singburi en 's avonds begon de rit naar Umphang. Dit laatste was wel een behoorlijke onderneming. De rit naar Umphang is ongeveer 15 uur. De eerst 10 zit je in een nachtbus. Daarin viel goed te slapen, het enige wat heel irritant was, was dat de airco echt heel hard stond. De laatste 5 uur werden door iedereen die naar Umphang geweest was als een hel beschreven... Je rijdt namelijk achterin een truck over een weg door de bergen met ontzettend veel bochten en een heel slecht wegdek. Ik zag er dus ongelofelijk tegenop omdat ik allemaal verhalen had gehoord over kotsende mensen en alles.. Maar gelukkig viel het heel erg mee. Ik had een plek voorin de truck en ik had een Reistabletje genomen dus ik was helemaal niet misselijk en ik ben er zelfs in geslaagd in slaap te vallen in de truck. We komen om 10 uur aan in Umphang, we eten dan ontbijt en kunnen vervolgens slapen tot 1 uur. Ik ga niet slapen omdat ik weet dat ik daar alleen maar brak van wordt... Om 1 uur gaan we naar een veld om bananenbomen te kappen. Normaal is dat best leuk en nu ook wel maar de zware regenval maakt het echt minder... Ik heb er natuurlijk nooit aan gedacht om een regenjas mee te nemen ofzo en dat hebben meerderen. Dus gaan we naar een winkel en kopen we allemaal echt ongelofelijke sexy regenponcho's Na het kappen gaan we met de stronken bananenboom naar de olifanten. Als we bij de olifanten zijn beginnen er een paar meisjes meteen al te zeuren, over dat de olifanten zo slecht behandeld worden enzo. Ze staan namelijk met een ketting aan een hek vastgebonden en ze lopen niet vrij rond zoals zij verwacht hadden. Ik vind het een hele hoop gezeur, de olifanten worden helemaal niet slecht behandeld. Ze hebben kettingen dat is waar, maar dat is zodat ze niet weglopen, daarbij worden ze alleen maar aan het hek vastgebonden tijdens het voederen. Er is namelijk niet genoeg voedsel in het bos voor ze. Ik vind de olifanten echt geweldig en ik vind zelfs het bananenbomen kappen erg leuk. Gelukkig vind ik nog meer mensen die het leuk vinden, ik ga daarna maar wat meer met hen om. Verder doen we die dag niet veel meer. Iedereen is heel moe en gaat vroeg naar bed. Nou ja bijna iedereen, ik zit nog tot ongeveer 11 uur met een aantal jongens te praten en het is heel grappig. Mijn nieuwe kamergenoot is ook heel erg aardig, ze komt uit Noorwegen. Het huis hier is fijner dan het huis in Singburi en het bed is maar zo eens geen stapelbed dus dat is heel erg fijn!

  • 22 Juli 2014 - 15:42

    Annet:

    Ha meissie, wat fijn dat je het zo keuk hebt bij de olifanten! Dat is waarom je dit ook alweer wilde doen... Hoop dat je komende week lekker blijft slapem en overdag goed druk bent, dan vliegt de tijd. :-)
    Je krijgt in ieder geval een hoop internationale vrienden.
    Xxx mam

  • 22 Juli 2014 - 21:30

    John:

    Ha Amber,

    Leuk die Olifanten. Mag je er ook op zitten, of zeg ik dan iets heel verkeerds? Komt de Noorse uit het noorden van Noorwegen? Misschien wil ze je dan het Noorderlicht eens laten zien.

    Groeten vanuit een warm Sicilië,

    Pa

  • 23 Juli 2014 - 22:36

    Sanne Berendsen:

    Hee Amber,

    Leuk om al je reisverslagen te lezen, zo reis ik ook een beetje met je mee :P
    Je beleefd echt veel in Thailand, zo veel te zien en te ontdekken,
    ik hoop dat je het naar je zin hebt, maak er een mooie tijd van!

    Groetjes,
    Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Umphang

Amber

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 5532

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Thailand

Landen bezocht: