Chon buri - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu Chon buri - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu

Chon buri

Blijf op de hoogte en volg Amber

17 Juli 2014 | Thailand, Chon Buri

Vandaag willen we naar het strand. Dat blijkt een hele opgave, want het strand is een heel eind weg en er reiden hier geen taxi's. We slagen er uiteindelijk in bij het strand te komen. Het strand is heel mooi, met palmbomen en alles maar het water blijkt niet geschikt om in te zwemmen. We besluiten een eind langs het strand te lopen om te kijken of het water verderop schoner is. Uiteindelijk blijkt dat we totaal de verkeerde kant zijn opgelopen. We komen op een stuk strand dat duidelijk niet voor toeristen bedoeld is. Overal ligt afval en er zijn veel agressieve honden. Uiteindelijk komen wij er zelf ook achter dat er hier beter niet kunnen zijn en gaan we terug. We lopen terug en gaan dan de andere kant op lang het strand lopen. Dit blijkt de goede weg te zijn. Hier is het duidelijk toeristisch. Toch zien we weinig tot geen westerse toeristen, wij zijn echt zowat de enige. We gaan naar het informatiecentrum voor toeristen en daar rennen ze zowat op ons af. Ze zijn echt heel erg blij dat ze wat te doen hebben volgens mij. Ze zijn echt heel aardig en we krijgen een kaart van het gebied. Daarna lopen we nog een heel eind verder langs het strand en stoppen we uiteindelijk om wat te eten. Daarna lopen we weet helemaal terug, we hebben vandaag in totaal uiteindelijk meer dan 20 km gelopen, onze eigen mini trekking:). We zoeken de bus op en gaan terug naar de straat van ons hotel. Daar nemen we een manicure. Ik voel me daar ernstig slecht op m'n gemak, als ik ga zitten gooi ik bijna de stoel om en daarbij stoot ik een vak met water aan zodat het water helemaal over de randen klotst... Iets zegt me dat ik te lomp ben voor manicure. Dit wordt bevestigd door het feit dat ik voordat de lak droog is al de helft van m'n nagels beschadigd heb.... Na nog wat gegeten te hebben in een straatrestaurant, waar ik me dood schrok omdat er ineens een olifant achter Myra stond, gaan we terug naar het hotel om lekker te gaan slapen

  • 17 Juli 2014 - 20:53

    Amber Maathuis:

    Hey Amber!

    Als ik jouw verslagen zo lees krijg ik de indruk dat de reis niet helemaal is wat je er van gehoopt had. Ik hoop dat je ondanks de teleurstelling wel geniet van je tijd daar. Je gaat ook nog met dieren werken toch? Die jeeptochten van jou klinken wel ontzettend stoer! Ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Groeten uit een tropisch warm Nederland,

    Amber Maathuis (je weet wel, van Duits en biologie ;p haha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chon Buri

Amber

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 5529

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Thailand

Landen bezocht: