Tweede dag van de introductieweek - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu Tweede dag van de introductieweek - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu

Tweede dag van de introductieweek

Blijf op de hoogte en volg Amber

08 Juli 2014 | Thailand, Singburi

We zijn vandaag iets later begonnen dan de bedoeling was. Dat kwam doordat Phil (de kerel die alles regelt hier) nogal laat was. Bij hem kon je wijzigingen in je programma aangeven. Ik heb m'n hele programma veranderd. Toen dat allemaal geregeld was hebben we 2 uur in onze open bus gezeten op weg naar Ayuthaya, de hoofdstad van het oude Siam. Als eerste zijn we naar een oude tempel geweest, echt nog mooier dan gisteren en heel hoog met opnieuw een hele grote Boeddha erin. Vervolgens gingen we naar het oude paleis, of nou ja de overblijfselen daarvan. Bij de tempel en het paleis waren olifanten. Toeristen konden daar ritjes op maken en dat vond ik heel zielig... Ze waren vastgebonden en konden maar weinig bewegen. Een olifant moest constant in een stomme houding gaan zitten omdat mensen er mee op de foto wilden. Na het paleis aten we een heerlijke lunch in een restaurant waar we later ook avondeten zullen gaan eten. Na de lunch gaan we naar nog twee tempels. In de tweede tempel hebben we wat gepraat met monniken, dat was best bijzonder want monniken mogen normaal niet met vrouwen praten. Maar nu mocht het omdat wij toeristen zijn. Afsluitend zin we naar een drijvende markt geweest. Dat vond ik niet heel geweldig omdat het geen echte markt was maar alleen maar gebouwd voor toeristen. Na nog wat avondeten te hebben gegeten was het al weer tijd om terug te gaan. Ik heb hele leuke gesprekken gehad, vooral met een Chinees en een Frans meisje.