Tweede weekend in Bangkok zaterdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu Tweede weekend in Bangkok zaterdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu

Tweede weekend in Bangkok zaterdag

Blijf op de hoogte en volg Amber

20 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag gaan we de dingen bezoeken die we de vorige keer eigenlijk nog wilden zien maar niet aan toe kwamen. Eerst gaan we naar de Golden Mount. Dit is een tempel boven op een bergje, om bij de tempel te komen moet je met de trap naar boven. Het is een hele mooie tempel. Het is vandaag alleen wel heel Nederlands weer. Het regent en het waait behoorlijk hard, het is eigenlijk wel een keer leuk na alle hitte. Na de tempel gaan we nog iets nieuws proberen. In Bangkok rijden overal tuc tuc's, deze kosten normaal al niet heel veel geld maar wat hier ook heel veel gebeurd is dat je als toerist een heel eind rondgereden wordt naar allerlei bestemmingen voor echt bijna niets. Er zit dan alleen wel wat achter, je wordt tussen je gekozen bestemmingen iedere keer afgezet bij een winkel waar ze je dingen proberen aan te smeren. De tuc tuc chauffeur krijgt dan benzine. We wilden dit ook wel een keer proberen dus hebben we ons rond laten rijden en zijn we een aantal keer bij van die winkels afgezet. Na een paar keer waren we het behoorlijk zat en waren we erg wantrouwig dus zijn we maar weer uitgestapt. We hebben toen wat gegeten bij een marktkraampje. Daarna zijn we de rivier overgestoken om de Wat Arun te bezoeken. Dit is een hele bekende tempel. Het was een hele mooie maar ook erg hoge en stijle tempel. Je kon een heel eind de tempel op met trappen. Deze waren echter wel heel erg stijl dus het was erg eng om weer naar beneden te gaan. Na de Wat Arun waren we beiden te moe om nog heel veel te doen. We zijn dus maar teruggegaan naar het hostel en hebben wat geslapen. 's Avonds zijn we wat gaan eten en vervolgens door gegaan naar de Khoasan Road (de uitgaansstraat voor toeristen hier). Daar kwamen we heel veel bekenden tegen, bijna alle vrijwilligers gaan in het weekend naar Bangkok om daar uit te gaan. Het was heel erg leuk om ze weer te zien. Het werd een hele gezellige avond. Overal op de Khoasan Road staan kraampjes met vreemde grote insecten om te eten. Ik wilde het ook een keer proberen dus heb ik een stuk sprinkhaan en een stuk schorpioen geproefd. Mensen zeggen toch wel eens dat het naar kip smaakt? Nou het smaakt absoluut niet naar kip. De sprinkhaan was best lekker maar de schorpioen kan ik niet aanraden...

• 20 Juli 2014 - 09:40

Corine:

Wat leuk om de berichtjes te lezen waar je met Myra allemaal heen gaat, ik ben de moeder van Myra :)
    Ik heb de foto's gezien waar Myra een stokje met een sprinkhaan in haar mond heeft maar of ze het nou opgegeten heeft geen idee :P

• 20 Juli 2014 - 10:22

Gerrie Oolbekkink:

Hallo amber, hier oma gerrie, ik vind het heel leuk om je verslagen te lezen,

zo blijf ik mooi op de hoogte van wat je allemaal meemaakt.Ik mis alleen nog wat foto's.

verder wens ik je nog heel veel plezier,geniet er maar van,

doei oma.

• 22 Juli 2014 - 15:46

Annet:

Waaaat, heb je sprinkhaan en schorpioen gegeten? Gadver! Maar knap dat je dat hebt gedaan... Doe ik je echt niet na!
    Xxx mam

• 22 Juli 2014 - 15:54

Daphne Stegink:

Heey amber,

We wensen je nog een hele fijne reis en we zien je thuis wel weer.
    Daar laten we je ook welde foto's van de vulkaan zien :))) hahahhahaha

Xx je zusje en loes

• 22 Juli 2014 - 15:54

Daphne Stegink:

Heey amber,

We wensen je nog een hele fijne reis en we zien je thuis wel weer.
    Daar laten we je ook welde foto's van de vulkaan zien :))) hahahhahaha

Xx je zusje en loes