Weekend Bangkok zaterdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu Weekend Bangkok zaterdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber Stegink - WaarBenJij.nu

Weekend Bangkok zaterdag

Blijf op de hoogte en volg Amber

17 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Zaterdag:

Vandaag was een lange, leuke dag waarin we heel veel gezien hebben. Na een erg goede nacht, (waarin ik weer onder een deken heb geslapen!) beginnen we met een bezoek aan The Royal Palace. Het is echt heel mooi maar we gaan er niet in omdat het al binnen een half uur gaat sluiten ivm een boeddhistische nationale feestdag. Vervolgens gaan we naar de grootste tempel in Thailand met de grootste liggende Boeddha. Het is echt een heel bijzondere tempel met heel veel verschillende gebouwen. Ik vind hier de tempels echt heel mooi vooral omdat ze heel gedetailleerd afgewerkt zijn. Na de tempel gaan we opzoek naar een restaurant, wat een hele opgave blijkt te zijn. We lopen echt en heel eind door allerlei kleine marktjes totdat we uiteindelijk bij een pier uitkomen. Hier vinden we wat te eten. We willen graag op een boot over de rivier en er komt een vrouw naar ons toe die een bootrit aanbied voor veeeel te veel geld. Als we beginnen af te dingen krijgen we de boottocht uiteindelijk voor een kwart van het geld. We maken een heerlijk boottochtje door een aantal kanaaltjes in Bangkok. Tijdens de rit zien we de grote verschillen in rijkdom: naast een schitterende tempel staat een krot dat echt bijna in elkaar valt. Het is best raar om te zien. Na de bootrit lijkt het ons een leuk idee om naar Chinatown te gaan. We zochten daar naar een toilet dus dachten we dat het Chinese meisje dat met ons mee was mooi kon vragen waar er een was. Alleen toen bleek dat echt niemand in Chinatown Chinees sprak, dat was erg grappig. Na Chinatown besloten we naar een echte grote shoppingmall te gaan. Daar zagen we echt de meest heerlijke gebakjes en andere dingen voor maar heel weinig geld. We besloten dus allemaal 1 te nemen. Na dat heerlijke momentje gingen we terug naar het hostel. Vanuit daar gingen we wat eten. Na het eten nog een massage en toen lekker naar bed. Echt wat was die airco in de kamer heerlijk zeg!